in ,

Penduduk Zambia GEMPAR Objek Dementor Muncul Di Langit. Ini Hasil Siasatan Pakar.

MasyaAllah. Betul-betul Macam Real. Mungkin Mereka Sengaja Tokok Tambah Dari Suasana Sebenar. Wallahualam.

Penduduk Zambia GEMPAR Objek Dementor Muncul Di Langit. Ini Hasil Siasatan Pakar. | Penduduk Zambia di sebuah pasaraya gempar apabila dikejutkan dengan kemunculan objek “dementor” di langit seperti dalam filem Harry Porter. Hasil siasatan pakar lebih mengejutkan. Allahu tak sangka. Ada gambar dan video.

MAKHLUK MISTERI “DEMENTOR” DI LANGIT ADALAH PALSU?

Beberapa pengunjung sebuah pasaraya di Zambia lari lintang pukang apabila satu objek gergasi yang pelik tampak seperti makhluk Dementor dari filem Harry Porter muncul di langit mereka.

Kejadian pelik ini berlaku di sebuah pasaraya Mukuba Mall yang berada di Kitwe, Zambia. Objek tersebut berbentuk humanoid gergasi yang mempunyai kaki berekor. Kejadian ini telah menjadi bualan online di seluruh dunia.

Objek misteri tersebut berlegar-legar di langit selama lebih kurang 30 minit sebelum tiba-tiba hilang di dalam awan. Ada penduduk yang berani mengatakan bertuah kerana dapat melihat kejadian pelik tersebut.

Dan ada yang mengatakan itu merupakan satu petunjuk dari tuhan.

Namun, ada sebahagian dari penduduk Zambia memberi komen yang perkara tersebut sebenarnya adalah Hoax (pembohongan) yang dibuat oleh anak-anak muda yang ada skill photoshop dan tak pasal-pasal buatkan negara Zambia tiba-tiba viral di mata dunia.

Hasil Siasatan Pakar Dari Snope

Ekoran viral video makhluk humanoid gergasi persis Dementor Harry Porter di laman sosial, pakar dari Snope telah membuat kajian dan ini hasilnya.

Objek tersebut tampak kelihatan seperti layang-layang. Dan selepas siasatan mereka temui layang-layang humanoid yang dibina oleh Martis Lester, seorang pakar membuat layang-layang jenis manusia.

Boleh tengok hasil karya beliau di bawah ini.

Sama tak dengan video viral di Zambia tu?

Namun kita juga tidak nafikan kemungkinan benar juga kalau ada objek seperti itu di langit, cumanya orang auta lebih dengan tambah macam-macam cerita buatkan ianya terus jatuh tahap palsu. Apa-apa pun, kalo berminat lagi dengan stori macam ni, sila SHARE artikel ni. Dan jangan lupa like page FB Khalifah Media Networks (LINK)

Video Hasil Siasatan Pakar Tentang Objek Misteri Tersebut

Sumber: Khalifah Mail Online

Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Pelik Dengan Satu Lubang Tepi Pantai. Lelaki Ni Terus Terjun Dan Apa Yang Ditemui Sangat WOW

Bedah Ulat Otak

Doktor Jumpa Cacing Pita Dalam Otak Budak 8 Tahun. Apa Jadi Seterusnya Buat Ramai Terkedu