in

Usain Bolt TERKEDU Bila Sampai Malaysia. Puncanya Buat Ramai Peniaga Melayu SENTAP

Mentaliti Melayu Nak Cepat Kaya Ni Memang Kena Ubah. Nak Kaya Tak Salah. Methodologi Tu Yang Kebanyakkan Tu Salah.

Usain Bolt TERKEDU Bila Sampai Malaysia. Puncanya Buat Ramai Peniaga Melayu SENTAP | Usain Bolt merupakan lagenda pelari pecut dunia yang rekod pencapaiannya masih tidak dipecahkan oleh mana-mana manusia setakat ni. Tapi tahukah Usain Bolt sangat terkejut bila sampai Malaysia yang puncanya buat ramai peniaga Melayu terus sentap. Teruskan membaca.

USAIN BOLT TERKEJUT BILA SAMPAI MALAYSIA.

Tahukah anda Usain Bolt merupakan pemegang rekod dunia bagi larian 100m iaitu 9.58saat. Di sepanjang karier Olimpiks Usin Bolt, beliau telah berlari selama 115 saat dan mendapat imbuhan 119 juta Dollar (RM480 juta)!

Ini bermakna secara puratanya dia mendapat lebih $1 juta USD (RM4 juta) utk setiap saat larian itu. Tetapi untuk mendapat nilai larian $1juta sesaat ini, beliau telah berlatih hampir 20 tahun.

Sepanjang hampir 20 tahun, berapa banyak kaki dia luka, melecet, terjatuh, kasut koyak dan sebagainya? Yang kita nampak hanya keindahan. Permulaan kisah siapa tahu kan.

Tapi dia tak berlagak, sebab dia percaya yang rekod dunia yang dia pegang sekarang akan dipecahkan juga nanti terutamanya dalam acara 200 meter.

Usain Bolt TERKEDU Bila Sampai Malaysia. Puncanya Buat Ramai Peniaga Melayu SENTAP

Tetapi, Usain Bolt pasti terkejut jika datang ke Malaysia. Dimana beliau tidak dapat menandingi melayu kita.

Harini berniaga esok nak jutawan. Harini masuk kelas esok jadi sifu. Harini kos fb ada 0.000000000001 esok jual ebook. Harini melabur esok dah kaya.

Dan ramai yang goyang kaki, duduk rumah bermimpikan duit dari langit. Sebab itulah skim sontot yang menjanjikan bulan dan bintang bermaharajalela. Sebab skim tu tahu target market dia. (Sumber: FB Habibol Lotfie)

Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Lepas Ni PRK Langkawi Pula. Ini Jawapan Balas Mukhriz Buat Pembangkang Sentap

Kj mahathir parlimen

Kenyataan Terkini KJ Terhadap Tun Mahathir Buat Ramai Penyokong PH Berang. Ini Puncanya.