in

Inilah Burung Paling GANAS Sekali Di Dunia Yang Ramai Tak Tahu. SUBHANALLAH.

Siapa Sangka Kan Di Sebalik Kecantikkan Dan Sifat Pemalu Burung Ini Terungkai Sikap Ganas Yang Boleh Membawa Maut. Allahu. Subhanallah.

Inilah Burung Paling GANAS Sekali Di Dunia Yang Ramai Tak Tahu. SUBHANALLAH. | Siapa sangka burung ni tampak cantik dan pemalu. Tetapi dinobatkan oleh National Geographic sebagai burung paling ganas sekali di dunia. Kenapa ? Ramai yang tak sangka. Ada video dan gambar. Subhanallah.

BURUNG KASUARI BURUNG PALING DITAKUTI RAMAI

Menurut Guinness Book of Records dan National Geographics, Kasuari atau Cassowaries adalah burung yang paling berbahaya di dunia, mampu memberi pukulan maut kepada penyerangnya.

Mereka sangat tidak menentu, makhluk yang agresif, terutamanya jika cedera atau rasa terrancam. Kehidupan Cassowaries di hutan hujan di Australia dan New Guinea dan sebenarnya haiwan yang cukup malu jika tidak terganggu, tetapi jika anda membuatkan ia rasa terancam anda boleh menerima sepakan maut atau dihiris oleh kuku tajam seperti pisau.

Semasa Perang Dunia Kedua, tentera ditempatkan di New Guinea telah memberi amaran untuk menjauhkan diri daripada burung pelik ni, tetapi sesetengah daripada mereka masih menjadi mangsa.

Cassowaries ini juga merupakan salah satu haiwan yang paling sukar untuk di jaga di Zoo kerana kecederaan yang kerap dialami oleh penjaga Zoo yang menjaga mereka.

Saya suka burung yang boleh menjaga dirinya sendiri, tetapi, malangnya, ini tidak dapat membantu sangat terhadap kekejaman manusia dan ia berada dalam senarai spesies terancam..

Siapa sangka burung yang cantik ni boleh tahan ganasnya kan. Tendangan dan cakaran dia memang tahap maut tu. Tapi, buat baik dibalas baik. InsyaAllah kalau buat baik ngan burung ni, dia pun layan baik. Jangan lupa untuk SHARE info yang menarik ni. Terima kasih.

Video Aksi Burung Kasuari Burung Paling Ganas Sekali Di Dunia. Subhanallah.

Sumber: Khalifah Mail Online

Loading...

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Atas Padang Pasir. Sunyi. Tapi Siapa Sangka Ada Bandar Besar Bawah Tanah. WOW

Kenyataan Tajuddin Yang Melampau. Ini Komen Balas KJ Buat Ramai Ahli Umno Lega