in ,

Belalai Air Tiba-Tiba Muncul. Kemudian Penduduk Gempar SESUATU Tersadai Di Tepi Pantai

Subhanallah. Kejutan Bertubi-Tubi Oleh Penduduk Tepi Pantai. Kuasa Alam Ni Sesuatu Yang Menakjubkan. Allahu.

Belalai Air Tiba-Tiba Muncul. Kemudian Penduduk Gempar SESUATU Tersadai Di Tepi Pantai | Langit cerah terus jadi mendung dan fenomena belalai air pun muncul. Tak lama kemudian, penduduk gempar lagi apabila temui “sesuatu” mengejutkan terdampar di pantai. Allahu. Ada gambar dan video. Subhanallah.

PENEMUAN “OBJEK MISTERI” DI TEPI PANTAI

Langit cerah terus jadi mendung. Penduduk di sebuah pulau di selatan Filipina yang terpaku dengan kemunculan fenomena belalai air di tepi pantai telah digemparkan dengan penemuan bangkai makhluk misteri yang pelik terdampar di kawasan pantai, baru-baru ini.

Menurut Mail Online, makhluk bersaiz besar berbulu putih itu ditemukan terdampar di pantai Cagdainao, Pulau Dinagat, sekali gus menarik perhatian ramai penduduk untuk mengambil gambar bersama bangkai misteri itu.

Penduduk tempatan mendakwa, bangkai itu ditemukan tidak lama selepas kejadian gempa bumi yang berlaku di negara tersebut pada Ahad.

Malah penemuan bangkai itu mencetuskan perdebatan dalam kalangan penduduk setempat tentang misteri makhluk yang tidak diketahui tersebut.

Ada pihak mengaitkan makhluk itu merupakan Appa, karakter fiksyen yang diambil daripada siri animasi Avatar: The Last Airbender.

Namun ada juga mengatakan ia adalah makhluk dari filem The Never Ending Story yang disiarkan pada tahun 1984.

Bagaimanapun ada pihak mengatakan makhluk itu menyamai kes penemuan bangkai haiwan separuh beruang kutub dan separuh ikan paus yang ditemukan di Margate, Afrika Selatan pada 25 Oktober 1924.

Makhluk itu dinamakan sebagai Trunko atau Globster.

Menurut saintis tempatan, makhluk misteri berukuran enam meter panjang itu adalah paus carcass yang mencecah berat 2,000 kilogram dan dipercayai bertukar menjadi putih akibat mereput.

Haiwan itu dipercayai mati kira-kira dua minggu lalu, berkemungkinan dilanggar kapal. Allahu.

Banyak perkara yang tak pernah dijangka akal fikiran kita berlaku di seluruh dunia. Adakah ini sesuatu menginsafkan kita sebagai seorang mukmin? Jom SHARE artikel menarik ni ye. Terima kasih.

Video Fenomena Belalai Air. SUBHANALLAH.

Sumber: Khalifah Mail Online

Loading...

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Ahmad Maslan Semakin Bijak. Pantun ABCD.. SST Telah Buat Parlimen KECOH

Ketuk Batu Ni Keluar Muzik PELIK. Hasil Kajian Saintis Buat Ramai Terkedu. SUBHANALLAH.