in

Sheikh Ni Diberi Kebenaran Masuk Ke Maqam Nabi SAW. Apa Yang Dilihatnya Amat MENGEJUTKAN

Subhanallah. Pengalaman Sekali Seumur Hidup Ni Dan Dikongsikan Dengan Kita.

Sheikh Ni Diberi Kebenaran Masuk Ke Maqam Nabi SAW. Apa Yang Dilihatnya Amat MENGEJUTKAN | Khalifah Mail Online – Tahun 1964, seorang sheikh telah diberi kebenaran mengiringi Raja Faisal untuk masuk ke dalam ruang maqam Nabi SAW di Masjid Nabawi Madinah dan apa yang beliau lihat amat mengejutkan. Subhanallah.

RAJA FAISAL ZIARAH MAQAM NABI SAW

Jarang sekali kita mendengar cerita daripada mana-mana pihak yang masuk ke dalam ruang makam Nabi Muhammad SAW di Masjid Nabawi, di sini. Walaupun tidak banyak yang diceritakan, seorang syeikh mendedahkan kisahnya yang masuk ke ruang makam baginda Rasulullah SAW atau ‘hujra’, ketika zaman pemerintahan Raja Faizal bin Abdul Aziz (1964 hingga 1975).

Sheikh Aaeed Ben Omar al Rouis berkata, beliau mengiringi Raja Faisal memasuki ruang makam itu dan mendapati terdapat dua kotak yang diperbuat daripada besi serta berkunci dan beliau tidak mengetahui apa yang ada di dalamnya.

DUA KOTAK BESI

Menerusi video yang dimuatnaik dalam YouTube, beliau berkata, Raja Faisal memerintahkan sebuah jawatankuasa dibentuk untuk menghitung barang dan peralatan yang ada di dalam makam itu, termasuk dua kotak berkenaan.

“Jawatankuasa itu dianggotai oleh Kementerian Hal Ehwal Islam dan Wakaf, Kementerian Kewangan dan Biro Audit.

“Saya mewakili Kementerian Kewangan. Kami diarah memasuki ruang makam selepas solat Isyak. Kami mengkatalog kandungan di dalam ruang itu bersama pakar barang kemas serta menggunakan rekod sejarah bagi mengenal pasti barang-barang yang ada.

ISI KANDUNGAN 2 KOTAK TERSEBUT

Kotak pertama diperiksa dan kami menemui emas dan barang kemas. Di dalam kotak kedua kami menjumpai rantai perak. Kami juga menjumpai surat yang ada kaitan dengan Nabi Muhammad SAW,” katanya.

Katanya, pasukan itu melakukan tugas selama 15 hari dan mereka mencadangkan supaya barang kemas berkenaan disimpan di Muzium Madinah, yang diselia oleh Kementerian Kewangan, manakala surat berkenaan diserahkan kepada Kementerian Pelajaran Arab Saudi.

VIDEO SHEIKH BERCERITA

Sumber: Suara Media

Loading...

Saja Menjala Di Tepi Parit. Apa Yang Diperolehi Buat Penduduk Kampung JELES

Nak Doa Cepat DIKABULKAN ? Ustaz Ni Bagitau Caranya Yang Ramai TAK SANGKA