in ,

Viral Video Cahaya Pelik Berputar Muncul Di Langit. Jawapan Saintis Buat Ramai KAGUM

Subhanallah. Semoga Fenomena Alam Yang Terjadi Ni Dapat Tambah Iman Kita Kepada Allah. Amin.

Viral Video Cahaya Pelik Berputar Muncul Di Langit. Jawapan Saintis Buat Ramai KAGUM | Penduduk California gempar apabila muncul cahaya pelik di langit. Lebih mengejutkan lagi ada 2 lagi cahaya muncul dan berputar-putar di langit. Selepas buat siasatan, ini jawapan saintis buat ramai kagum. Subhanallah.

KEJADIAN YANG LUAR BIASA YANG DIPANGGIL FALLSTREAK

Video cahaya pelik ada di bawah artikel. Cahaya misteri muncul di langit California Utara dan menimbulkan tanda tanya ramai. Ramai netizen online yang bertanya tentang apa yang akan terjadi setelah kemunculan cahaya ini.

Bahkan tidak sedikit yang berspekulasi, cahaya ini muncul akibat kewujudan hidupan luar angkasa.

Cahaya di awan tersebut berbentuk seperti lubang. Dan dengan cepat tersebar di Twitter, Facebook, dan Instagram.

Kemunculan cahaya di langit Stockton tersebut, tidak mengganggu penerbangan tempatan. Ketika ini ramai yang hairan dengan apa yang terjadi di sana, bahkan fenomena aneh ini juga dikaitkan dengan petanda bakal berlakunya bencana.

Hasil Kajian Saintis – Fenomena Fallstreak

Namun, hasil kajian saintis keanehan cahaya di awan tersebut disebut sebagai lubang Fallstreak, iaitu kejadian di mana adanya kombinasi aneh dari daratan dan langit.

Fallstreak dimulakan dengan pembentukan cirrocumulus atau altocumulus yang sangat sejuk, sehingga mengumpul lebih banyak partikel di sekitarnya. Sehingga membentuk keanehan terhadap awan itu sendiri.

Bahkan, di lapisan tersebut terjadi kristal air, sehingga memantulkan cahaya yang berbeza ke bumi. Kejadian langit pelik ini boleh terjadi lama, bergantung keadaan cuaca ketika itu. Namun sampai saat ini belum ada keterangan lebih lanjut, bahkan dari pihak berkuasa tempatan. -AP

Adakah Pertama Kali Lihat Video Fallstreak Ni. Jom kita SHARE keajaiban kejadian alam ciptaan Allah ini.

Video 3 Cahaya Pelik Berpusing-pusing Di Langit

Sumber: Khalifah Mail Online

Loading...

Fenomena Langit Pelik Di Kanada. Diikuti Oleh Kejadian Aneh Di Sebuah Tasik Buat Ramai KAGUM

Viral Lubang Misteri Tasik Berryessa. Apa Yang Mereka Temui Di Hujungnya Buat Ramai Terkedu