in ,

Ketuk Batu Ni Keluar Muzik PELIK. Hasil Kajian Saintis Buat Ramai Terkedu. SUBHANALLAH.

Banyak Lagi Misteri Alam Yang Menjadi Tanya Kepada Manusia. Jom Zikir Subhanallah Allahuakbar. Allah Maha Besar.

Ketuk Batu Ni Keluar Muzik PELIK. Hasil Kajian Saintis Buat Ramai Terkedu. SUBHANALLAH. | Penduduk pelik ada satu kawasan berbatu yang berusia ribuan tahun di Pennsylvania ni, bila ketuk keluar muzik pelik. Selepas viral, hasil kajian saintis lebih mengejutkan lagi dan buat ramai terus terkedu. Tak sangka. Subhanallah.

KEAJAIBAN BATUAN CIPTAAN ALLAH. MUZIK MISTERI DARI BATU TERJAWAB.

Jika anda mengetuk batu,pasti anda akan mendengar ‘gedebuk’. Sudah pasti bukan bunyi bernada, Jadi, anda pasti akan terkejut bahawa batu-batu bernada apabila di ketuk sebenarnya memang wujud.

Terletak di tengah-tengah 128 ekar batu deringan County Park di Pennsylvania, adalah satu bidang batu unik. Tersebar online di seluruh tujuh hingga lapan ekar, batu yang menghasilkan ‘bunyi bernada’ logam tersendiri apabila dipukul dengan tukul besi atau batu.

Orang asli Amerika telah ketahui tentang batu-batu tersebut selama berabad-abad lamanya.

Bunyi yang dihasilkan oleh batu-batu begitu tidak dijangka bahawa ia boleh membuatkan anda tertanya-tanya jika ianya benar-benar batu. Batu-batu sains kedengaran kosong dan logam.

Fenomena aneh ini telah membingung saintis dan ahli geologi awal 1900 selama bertahun-tahun. Beberapa eksperimen telah dijalankan ke atas batu dering, tetapi sebab yang tepat untuk bunyi yang luar biasa masih tidak diketahui.

Hasil Kajian Saintis Terkini

Secara ringkasnya, hasil siasatan melalui imbasan CT-scan dan alatan berteknologi tinggi, saintis temui beberapa lohong di dalam batuan tersebut yang menyebabkan ianya berbunyi pelik.

Lohong ini terjadi disebabkan proses luluhawa yang memakan tempoh masa yang sangat lama (jutaan tahun).

Setiap batu di kawasan tersebut mempunyai jumlah-jumlah lohong berbeza yang menyebabkan bunyi yang keluar pun berbeza apabila diketuk.

Ada lagi. Tapi admin tak faham camna nak terangkan kat korang. Jadi kalau berminat tau lebih lanjut, admin cadang korang baca terus sendiri dari sumber ini ye >> Ringing Rocks Explaination (LINK)

Hebat kan alam ciptaan Allah ni. Banyak lagi misteri yang sukar terungkap oleh akal manusia yang terbatas ni kan. Semoga bertambahlah iman kita ye. Jangan lupa tolong SHARE artikel ni. Terima kasih.

Video Batu Diketuk Keluar Bunyi Pelik. Subhanallah.

Sumber: Khalifah Mail Online

Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Belalai Air Tiba-Tiba Muncul. Kemudian Penduduk Gempar SESUATU Tersadai Di Tepi Pantai

Lim Guan Eng Dedah Najib Pernah Bayar Arul Kanda. Jumlahnya Buat Ramai Terkedu. Allahu.