in

Ramai Lelaki TERKEDU Lepas Tengok Wanita Ni Timbang Bola. TAK SANGKA. Ada Video.

Subhanallah. Tangan Yang Menghayun Buaian Boleh Mengoncang Dunia. Setuju ? Tahniah Sis !

Ramai Lelaki TERKEDU Lepas Tengok Wanita Ni Timbang Bola. TAK SANGKA. Ada Video. | Siapa sangka ramai lelaki terkedu lepas tengok wanita muslimah bertudung ni timbang bola. Tak sangka. Ada video.

BARU BELAJAR TIMBANG BOLA SEJAK 2016 JE TAPI HASILNYA….

Video Ada Aksi Timbang Bola Ada Di Hujung Artikel. Tengok aksi wanita menimbang bola bukan lagi perkara asing. Tapi bila gadis muslimah yang lengkap berhijab dan pakai jubah buat perkara sama, itu memang luar biasa! Seperti yang sedang tular di media sosial kebelakangan ini..

Bakat dan kelincahan gadis berusia 18 tahun, Qhouirunnisa’ Endang Wahyudi melakukan free style football ternyata mengejutkan ramai pihak. Masakan tidak, bidang yang selama ini dimonopoli kaum lelaki kini turut dikuasai golongan wanita. Beragama Islam pula tu, memang rare!

Qhouirunnisa Bola

Difahamkan Nisa mula berjinak-jinak dengan sukan ini pada tahun 2016 dan berlatih mempelajari teknik baru hanya melalui YouTube.

Sambil mempamerkan gaya bersahaja menimbang bola dengan berjubah, anak sulung daripada tiga beradik ini menafikan tindakannya memuat naik video tersebut di media sosial miliknya bukan untuk meraih perhatian netizen, jauh sekali menambah followers.

Sebaliknya, ia sekadar ingin berkongsi minat dunia sukan berkenaan sejak menemani adik lelakinya bermain futsal dua tahun lalu.

“Wanita berhijab bukan penghalang untuk menceburi mana-mana bidang sukan atau dalam free style football tetapi yang menjadi penghalang adalah diri kita sendiri sama ada mahu atau tidak,” kongsinya yang berlatih selama empat hingga lima hari seminggu.

Kagum dengan kesungguhan yang ditunjukkan anak gadis ini, bapa Nisa yang pada mulanya menentang akhirnya akur dengan minat pelajar jurusan Asasi Bahasa Arab dan Sains Islamik di Universiti Al-Madinah, Shah Alam tersebut.

“Free styling in baju kurung is 1000x harder than usual. Jangan risau, belum pernah baju kurung saya koyak sebab free style.”

Sumber: Instagram Qhouirunnisa via Nona

Video Skil Qhouirunnisa Timbang Bola 1 Dengan HOT FM

Video Skil Qhouirunnisa Timbang Bola 2 SOLO

Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

maszlee pendidikan

Cadangan KREATIF Terkini Dr Maszlee Ni Buat Ramai Warga Universiti Gembira. Allahu.

Selepas Ditegur KJ. Akhirnya Ini Tindakan Razlan Buat Netizen Lega Alhamdulillah