in

Raja Salman Dan Bill Gates. Siapa Yang LEBIH KAYA ? Jawapannya Buat Ramai TAK SANGKA

Analisa Yang Menarik. Jom Baca Dan Kongsikan.

Raja Salman Dan Bill Gates. Siapa Yang LEBIH KAYA ? Jawapannya Buat Ramai TAK SANGKA | Khalifah Mail Online – Pelik kan, nampak gaya macam Raja Salman dan kerabatnya tampak lebih kaya dari Bill Gates. Al maklum la kereta mereka pun disalut dengan emas. Tapi betul ke kerabat Saudi ni kaya sangat ? Jom ikuti analisa di bawah.

KALAU KATEGORI INDIVIDU SIAPA PALING KAYA ?

Raja Arab Saudi ketujuh, Raja Salman bin Abdulaziz al-Saud, tengah jadi perbincangan awam kerana kedatangannya ke Malaysia tak lama dulu.

Andai dibandingkan kekayaan Raja Salman dengan Bill Gates, agaknya yang mana lagi kaya? Jawapannya sudah pasti Bill Gates, kerana pengasas Microsoft itu sudah menyandang gelar sebagai orang terkaya di dunia berturut-turut dalam beberapa tahun terakhir ini.

Menurut data Forbes, kekayaan terakhir Bill Gates tercatat sebesar US$85.7 bilion atau sekitar RM381 bilion.

Manakala Raja Salman, kekayaannya hanya US$17 bilion atau sekitar RM75.616 bilion. Ini bermakna kekayaan Bill Gates lima kali ganda lebih besar berbanding Raja Salman jika dibandingkan dari segi individu.

TAPI JIKA DIBANDING DENGAN KERABAT ?

Bill Gates lebih kaya jika dibandingkan kekayaan secara individu. Tapi jika keluarga, Bill Gates dan keluarganya sampai dua keturunan pun akan kalah dengan keluarga Kerajaan Arab Saudi.

Keluarga Kerajaan Arab Saudi mempunyai kekayaan kira-kira US$1.4 trilion atau kira-kira RM6.2 trilion. Kaya betul bukan keluarga Kerajaan Arab Saudi, wang RM6.2 trilion agak-agak apa pun boleh beli kan?

SUMBER: LAICIKANG

Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

5 Fakta MENGEJUTKAN Tentang Kehebatan Tentera Turki Yang Ramai TAK TAHU

Lelaki Islam Bantu Kereta Wanita Yahudi Yang ROSAK. Ini “BALASAN” Yg Buat Lelaki Tu TERKEDU