in

MP Umno PAS Boikot Keluar Dewan. KJ Stay. Ini Respon Netizen Yang WOW

Aduhai Pembangkang. Memalukan Betul. Macam Budak-Budak.

MP Umno PAS Boikot Keluar Dewan. KJ Stay. Ini Respon Netizen Yang WOW | Sidang parlimen hari ni gempar apabila MP Umno dan PAS pakat bersama boikot untuk keluar dewan. Paling menarik, KJ dilihat tidak ikut tindaan kebudakan MP lain dan stay dalam parlimen. Paling mengejutkan respon netizen yang wow ni.

HANYA KJ TETAP DALAM KERUSI PEMBANGKANG

Hanya selepas beberapa minit selepas anggota parlimen duduk di kerusi masing-masing, anggota parlimen Umno dan PAS melangkah keluar dewan sebagai tanda bantahan.

Bagaimanapun, menurut Syed Saddiq Syed Abdul Rahman (BERSATU-Muar) melalui kenyataan di Twitter, bekas ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin (Umno-Rembau) dan bekas Ketua Puteri Umno Mas Ermieyati Samsudin tidak berbuat menyertai anggota parlimen pembangkang lain yang keluar dewan.

Tindakan anggota parlimen pembangkang itu dipercayai berhubung cadangan pelantikan bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohamad Ariff Yusof sebagai speaker.

Terdahulu, setiausaha Dewan Rakyat memaklumkan pihaknya menerima surat daripada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung cadangan pelantikan Mohamad Ariff pada 2 Julai lalu.

Dr Mahathir kemudian mengumumkan pelantikan Mohamad Ariff sebagai speaker yang seterusnya mendapat bantahan daripada anggota parlimen pembangkang.

Untuk rekod, terdapat pertikaian berhubung peraturan yang menetapkan tempoh untuk menyerahkan nama calon speaker. (Sumber: Malaysiakini)

RESPON NETIZEN YANG WOW

KJ sorang saja cermin positif pada pembaharuan UMNO…yg lain bangsat belaka

Dah nmpk dh kj ni mcm mn nya,sng cter mcm ni kj nk tarik perhatian tun jer,nak mintak masuk PH la tu,nk lompat parti risau kena sergah…..sbb tu rentak dia berbeza sedikit kebelakangan ni

Tunjuk kn contoh yg baik kj..walau pn jd pmbangkang

Yb yg ada maruah KJ yg lain kelaut

Kj bertanggunjawab.

Abah sgt matang rembau most wanted yo

Steady KJ..jgn ikut perangai wak jahid tu..

Congrats KJ…kotakanlah janji utk jadi wakil rakyat pembangkang utk rakyat yg mengundi anda.

Mohon pas bimbing umno cara menjadi pembangkang..mreka masih kekok..

Cm budak2 xpro lgsg… Dh jadi pembangkang terima Dan redha je lah… Memalukan lah…. Dah Tua2 suma jadi matang ckit… Aduh… Rakyat dok tgk ja… Nie ka perangai yg tadbir negara kalu di beri pluang…. Pakai xbg pluang dh

Semenjak bila org2 umno ada yg cerdik, tak kan jumpa punya….semua nya poyo2 & berkarat ada le. Mereka hanya syok sendiri, mereka hanya pandai menipu dan menyamun sja.

Wahai rakyat yg mereka wakili…maafkan mereka. Mereka rasa kekok dan belum tahu SOP di parlimen sebagai pembangkang. Anggaplah itu hadiah kepada undi anda.

Ini sangat memalukan. Tak kira lah anda dari parti kerajaan atau pembangkang, bila anda melangkah masuk ke Dewan Rakyat, anda mewakili suara kami, rakyat yang mengundi anda. Dan lepas ni, diharapkan takkan ponteng sesi parlimen tanpa sebab. Speaker Dewan pun boleh la announce kat media rasmi kehadiran/ketidakhadiran setiap anggota parlimen supaya rakyat tahu yg mana satu yg sebenarnya berjuang untuk rakyat.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Nazir Razak Hadir Ke Rumah Terbuka Bersatu Dan Ini Laporan PENUH

Terkini. Najib Tarik Balik Saman Terhadap SPRM, Peguam Negara Dan Amar Singh. Laporan PENUH