in

Baru Ambil Anak Angkat. Perjalanan Pulang TIBA2 Dapat SMS Yang Bayi Tu Sebenarnya Adalah…

Dah Qada Dan Qadarnya Begitu. Subhanallah.

Baru Ambil Anak Angkat. Perjalanan Pulang TIBA2 Dapat SMS Yang Bayi Tu Sebenarnya Adalah… | Khalifah Mail Online – 3 tahun lalu, mereka berdua kehilangan anak perempuan dan kini mereka teringin nak ambil anak angkat. Dalam perjalanan pulang, mereka dapat SMS yang sebenarnya bayi itu adalah….

EVELYN MENINGGAL DUNIA

Banyak hal- hal yang kebetulan, tetapi kejadian keluarga Beth Legge ini boleh kejadian yang hampir mustahil. 3 Tahun lalu Beth Legge kehilangan anak perempuannya (nama: Evelyn) yang baru berusia 10 bulan.

Ketika dalam perjalanan ke Ohio untuk merayakan ulang tahun Evelyn yang ke 3 yang sudah pun meninggal dunia, mereka menerima pesanan SMS yang agak mengejutkan.

TERIMA MESEJ DARI WEBSITE MEMORIAL ANAK

3 tahun dahulu, tak lama selepas anak mereka Evelyn meninggal dunia, Beth Legge membuat sebuah halaman website memorial untuk Evelyn, dalam halaman itu juga ada seseorang bertanya: “Adakah kamu serius hendak mengambil anak angkat? Seorang bayi dari temannya teman boleh dijadikan anak angkat”.

Beth Legge dan suaminya berfikir dengan serius tentang hal ini dan mereka percaya bahwa Tuhan PASTI akan memberikan petunjuk dan keputusan yang benar kepada mereka.

Setelah beberapa balasan pesan SMS bersama Dawn di halaman itu, keesokan harinya Beth menerima panggilan. Mereka pun akan bertemu dengan ibu kandung bayi itu. Yang mengejutkan adalah… Jeng jeng jeng ..

“KEBETULAN” TERJADI BILA AMBIL ANAK ANGKAT ITU

Walaupun bayi itu lahir 3 tahun setelah Evelyn , tapi hari ulang tahunnya adalah sama !!!

Mereka akan memberi nama Elijah kepada bayi itu, nama ibu kandungnya. Dalam perjalanan ke hospital untuk tujuan pendaftaran dan isian kertas dokumen yang berkenaan, mereka ternampak no plat kereta di depan mereka itu adalah “EVY” iaitu nama panggilannya Evelyn.

Inilah yang buat mereka tambah yakin kalau Evelyn sedang melihat semua kejadian ini, dan juga yang mengirim khabar gembira ini kepada mereka. Dan yang lebih mengejutkan lagi, jururawat yang menjaga Elijah sepanjang di hospital itu juga adalah bernama Evelyn.

Dengan begitu banyaknya hal- hal kebetulan, Beth Legge yakin bahwa mengadopsi Elijah adalah takdir yang diberi dari Tuhan. Beth Legge berkata:”Begitu indahlah dirinya yang berjalan di kebenaran dan petunjuk Tuhan!”.

Suaminya, Adam juga berkata : “Senang sekali Elijah hadir di kehidupan kami, dan semua ini membuktikan dialah takdir.”.

VIDEO KISAH BAYI ANGKAT

Sumber: Littlethings via Cerpen ID

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Senarai Penuh Waktu Berbuka Puasa Dan Waktu Imsak Seluruh Malaysia Tahun 2018

Betul Ke Bunuh CICAK Dapat Pahala ? Ini Jawapan Ustaz Azhar Yang Buat Ramai TERKEDU