in

Kucing Kesayangan Mati Dalam Dakapan. Apa Yang Terjadi 2 Hari Kemudian Lebih MEMILUKAN

Ajal Maut Tu Ketentuan Allah. Semoga Tabah.

Kucing Kesayangan Mati Dalam Dakapan. Apa Yang Terjadi 2 Hari Kemudian Lebih MEMILUKAN | Khalifah Mail Online – Kucing kesayangan tiba-tiba suka tidur di luar rumah, satu hari dia kena sawan dan akhirnya meninggal di dakapan. Sedih sangat. Tapi apa terjadi 2 hari kemudian lebih mengejutkan lagi. Allahu.

ABU KENA PENYAKIT KULIT

Abu dah dkat sebulan sakit fungus. Sakit kulit. Fungus dah penuh satu badan. Dia nak tidur susah sebab gatal. Aku dan mak aku habis usaha bawak gi vet dah cucuk.

Gambar Hiasan

Letak ubat sapu bagi ubat makan. Semua aku buat sendri. Sebab dalam rumah ni yang betul2 free dan sayang diaorang aku. Lagipun aku tengah tggu masa nak masuk matrik.

Abu yang dulu gebu sebab dia baka domestic long hair. Abu warna kelabu dan sifat dia sangat manja. Suka duk atas dada atau bergesel dengan org. Sifat dia yang mudah berkawan dengan kucing lain mnjdikan dia ni disyangi oleh kucing lain.

TIBA-TIBA SUKA TIDUR LUAR

So khamis lepas aku perasan dia asyik tidur je kat luar. Ubah letak mana2 pun tidur ja. Jadi aku bawak lah masuk rumah ingat nak bagi dia makan ayam.

Gambar Hiasan

Tetiba dia jatuh dri kerusi yang dia tidur. Aku mula tak ssedap hati dah. Terus aku bendung dia dgn kain, bncuh air glukos untk bagi dia tnga dan ambik shringe untk bagi dia minum. Mak aku pksa adk adk aku pegi beli air kelapa.

Tengah duk bendung dia tetiba dia jadi tarik (sawan). Kejang habis badan2 dia. Dan aku cuma boleh tengok ja. Tak boleh buat apa2. Vet swasta tutup. Nak pegi vet kerajaan dah lebih pkul 5.

ABU TINGGALKAN KAMI

So aku dengan mak aku usaha guna apa yg ada dekat rmah ja. Air mata memang tkleh bndung dah. Bagi air kelapa pun dia telan skit ja.

Mak aku memang tkleh tengok dah. Aku gagahkan jugak diri aku teman dia smpai akhir hayat dia. Aku tengok ja mata dia yang makin layu. Aku tengok ja dia duk jadi kejang. Bnyk kali kut dia kejang.

Sambil aku bisik dekat dia. ‘Abu tk pyah lah lawan penyakit tu. Abu pergi ja. Kak dah tak tahan tengok Abu macam ni. Abu pergi je lah’. Air mata memang tkleh tahan lngsung lah. Akhirnya sebelum dia pergi. Dia muntah keluar air kuning dan jadi kejang. Akhirnya abu pergi tggalkan kakak.

2 HARI KEMUDIAN

Abah bagitau ada kucing mati depan rumah. Kena lggar dengan kereta mybe. Dalam hati aku berharap sngat tu bukan Memey. Aku terus keluar rumah. Allah! Memang Memey.

Memey yang aku baru bela 6 bulan. Yg spesies manja macam abu jugak dan memey ni suka melepak dengan abu. Aku baru nk redha pemergian abu tetiba memey pulak pergi.

Gambar Hiasan

Aku memang macam org gila hritu. Termenung ja. Makan tak lalu sampai semnggu tambah aku sakit pulak. Turun 2kg jugak brat aq dlm msa smnggu.

Aku prnah terpkir. Nnti aku nk pegi smbung belajar sapa nak jaga kcing aku semua 16 ekor seperti aku jga. Rpnya Allah mudahkan jalan dengan ambik mereka semua. Totak kucing aku mati dalam masa semnggu 8 ekor. Sampai sekarang pun aku krang slera mkan tak mcam dulu.

Bukan pencinta kucing tkkan fham perasaan aku. Kcing yang aku bela sepenuh kasih sayang pergi tggalkan aku. 24 jam dalam pengawasan tiba2 hilang. Aku pikir positif. Nnti dekat sana insyaAllah depa cari aku dan tolong aku pulak. Jumpa dekat sana sayang. :’) … KREDIT IIUM.

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

GEMPAR Jack Ma Pukul Jet Li. Ini Puncanya Buat Ramai TERKEJUT

Viral S3ks Selamat. Surat Terbuka BERANI Lelaki Ni Kepada Syed Saddiq Buat Ramai TERKEDU