in

Beli Rumah Buruk Ni. Nak Ubah Suai Terjumpa “KOTAK” Bawah Lantai. Bila Buka Je TERKEJUT Bila Tau Ada…

Rezeki Ada Di Mana Sahaja. InsyaAllah.

Beli Rumah Buruk Ni. Nak Ubah Suai Terjumpa “KOTAK” Bawah Lantai. Bila Buka Je TERKEJUT Bila Tau Ada… | Khalifah Mail Online – Sepasang suami isteri yang baru kahwin gembira bila dapat beli rumah dengan harga murah. Ketika mereka hendak mula buat renovate ubah suai rumah, terjumpa “kotak pelik” bawah lantai. Bila buka je lebih mengejutkan lagi.

BELI RUMAH USIA 50 TAHUN

Bagi sebuah rumah yang baru di beli dari orang lain, pasti dalam rumah tersebut ada barang yang di tinggalkan oleh tuan rumah sebelumnya. Begitu juga dengan sepasang suami isteri ini yang telah membuat keputusan untuk membeli sebuah rumah yang mana rumah itu sudah di diami lebih dari 50 tahun yang lalu.

Itu bermaksud rumah yang di beli adalah sebuah rumah dari sejak dahulu lagi.

Pasangan suami isteri itu telah masuk ke dalam rumah baru mereka dan mula meninjau-ninjau kawasan yang ada. Mereka agak terkejut dengan terjumpanya satu nota kecil di rumah itu di mana ada satu rahsia yang di tulis padanya.

ADA “SESUATU” DI BAWAH LANTAI

Dalam nota itu ia tertulis “Ada sesuatu berharga bawah lantai ini”.

Pasangan itu tidak teragak-agak untuk memecahkan lantai tersebut untuk mengetahui apakah benar ada sesuatu di bawahnya. Alangkah terkejut bahawa mereka terjumpa peti besi di bawah lantai itu.

Apabila di buka, kejutan mereka makin bertambah apabila terjumpa sejumlah wang, arak buatan sendiri lebih bertahun-tahun serta ada buku dan sekeping gambar lelaki misteri di dalamnya.

Wang yang penuh dengan not 50 Dollar itu kesemuanya berjumlah hingga 50 ribu Dollar. Kotak itu juga mempunyai sekeping gambar pokok di mana belakangnya tertulis “Where one tree becomes three”..”

ADA LAGI PETA RAHSIA

Bilamana sebatang pokok bercambah menjadi tiga”. Turut ada dalam kotak itu adalah satu peta yang bertanda, kad bingo yang sudah di bulat nombor tertentu seolah-olah memberi petunjuk pada harta yang lain pula.


Buku yang ada juga di muka surat 14 ada di gariskan satu ayat. Gambar lelaki misteri yang ada itu di belakangnya tertulis “Alan, saya memiliki buku yang harus anda baca, Temanmu, Kingson”.

Menurut kedua-dua suami isteri itu ,mereka mahu agar kesemua barang itu di berikan kepada tuannya semula. Pasti Alan di luar sana masih ada dan jika dia di jumpai, semua barang itu menjadi hak miliknya.

Sumber Mirror UK

Loading...

Comments

2 Pings & Trackbacks

  1. Pingback:

  2. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Dia Beli Nasi Putih Setiap Hari Sambil Menangis Di Kantin Ini. 20 Tahun Kemudian “SESUATU” Terjadi

Inilah Kata BONGKAK Terkini Menteri Pertanian Israel Yang Buat Ramai Umat Islam BERANG