in

TAK PERNAH Gogok Gigi 20 Tahun. Apa Yang Berlaku Di Klinik Buat Ramai TERKEJUT

Ada Juga Orang Macam Ni Ye. Tak Sangka.

TAK PERNAH Gogok Gigi 20 Tahun. Apa Yang Berlaku Di Klinik Buat Ramai TERKEJUT | Khalifah Mail Online – Muka dah cukup hensem dah. Tapi sayang, dia tak pernah gosok gigi selama 20 tahun. Bila jumpa doktor gigi je, “sesuatu” mula berlaku. Amat mengejutkan. Baca ceritanya di bawah ini.

Memberus gigi paling tidak dua kali sehari, iaitu pagi selepas sarapan dan malam sebelum tidur, membantu menghalang masalah pada gigi dan mulut seperti sakit gigi, kaviti, hinggalah kanser mulut. Namun, bagaimana pula jika tidak pernah memberus gigi selama berpuluh tahun?

TAK PERNAH GOSOK GIGI SEJAK LAHIR

Kisah seorang lelaki berusia 21 tahun bernama Jay yang sepanjang hidupnya tanpa memberus gigi menjadi tular.

Dia mengatakan bahawa ibu bapanya tidak pernah menggalakkannya untuk menjaga gigi, yang akhirnya mengakibatkan keperluan kerja pembaikan gigi secara besar-besaran.

Jay pernah muncul dalam rancangan realiti di Britain, “Embarrasing Bodies” pada bulan Januari awal tahun lalu. Jay yang mengakui takut kepada doktor gigi memutuskan untuk akhirnya memperbaiki senyumannya.

Saya ingin bekerja dalam bidang sukan atau fisioterapi, tetapi kerana gigi saya ia tidak sesuai,” kata Jay.

Saya berasa malu untuk memberitahu seseorang bagaimana untuk menjaga diri mereka sendiri apabila saya tidak benar-benar menjaga gigi saya.

SARANAN DOKTOR GIGI

Dr James Russell perlu membersihkan gigi Jay kerana sudah bertahun-tahun terbentuk karang dan plak. Tetapi selepas pembersihan masih tidak kelihatan begitu cantik.

Doktor gigi mengatakan bahawa walaupun akar dan tulang mulut Jay sihat, sekurang-kurangnya 11 gigi perlu dicabut kerana rongak.

Dr Russell enggan implan gigi lelaki muda itu sehingga dia membuat beberapa janji.

“Kurangkan minuman ringan, atau hentikan saja. Kurangkan gula-gula, mula memberus gigi kamu – terutamanya selepas kami berjaya membersihkannya. “

JANJI JAY

Selepas Jay berjanji untuk melakukan beberapa perubahan gaya hidup, doktor mencabut 11 gigi dan menggantikannya dengan implan gigi. Dan ini hasilnya! Tetapi secara jujur, hasilnya sangat berbaloi. Lihatlah Jay selepas pemulihannya.

VIDEO DOKTOR BAIKI GIGI JAY YANG BANYAK ROSAK

Sumber: Laicikang

Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Israel Akhirnya Bayar Turki RM80 Juta. Puncanya Buat Ramai Umat Islam GEMBIRA

5 “BENDA” Di Bumi Berasal Dari SYURGA Yang Ramai TAK TAHU. Subhanallah