in

Lama Tak Balas Mesej Ayah. Bila Polis Call Baru Tau Rupa2nya…

Semoga Anak Tersebut Dalam Keadaan Selamat Hendaknya. AMIN.

Lama Tak Balas Mesej Ayah. Bila Polis Call Baru Tau Rupa2nya… | Khalifah Mail Online – Mula-mula ingat biasa je bila anak lama tak balas mesej. Tapi lepas tiba-tiba dapat call dari polis, segalanya berubah. Tak sangka rupa-rupanya….

LAMA ANAK TAK BALAS MESEJ

“Saya tertanya-tanya juga punca anak saya tak balas atau baca mesej WhatsApp. Saya sangka dia sedang menunggang motosikal,” kata Haslan Hamidan, 45.

Haslan berkata, kali terakhir anaknya, Nur A’liyah, 16, berbalas mesej dengannya ialah pada jam 6.55 pagi semalam dan mesej yang dihantar sekitar jam 7.04 pagi tidak dibalas ataupun dibaca anaknya.

POLIS JUMPA MOTORSIKAL ANAK TEPI JALAN

Menurutnya, lebih mengejutkan apabila dia turut menerima panggilan telefon daripada Balai Polis Yong Peng yang menemui motosikal miliknya di tepi jalan tanpa kelihatan kelibat anaknya yang mesra dipanggil Along, pada jam 9.30 pagi.

“Jika diikutkan, ketika kejadian Isnin lalu, Along akan duduki ujian berkomputer bagi mendapatkan lesen memandu di Batu Pahat, selain turut bercuti daripada kerja sambilannya di sebuah restoran makanan segera di Yong Peng.

“Saya yang ketika itu sedang bekerja di Subang, Selangor, terkejut dengan panggilan itu dan bergegas pulang ke Yong Peng. Saya terus ke balai polis untuk mengetahui perkara sebenar dan pegawai penyiasat memaklumkan yang anak saya hilang, selain motosikal ditemui di Jalan River Estet, Yong Peng, berkeadaan masih baik,” katanya.

CARI DI HOSPITAL TAK JUMPA

Haslan berkata, dia juga membuat semakan pendaftaran di hospital, namun nama anaknya tidak termasuk dalam senarai nama pesakit dan kini dia sekeluarga bingung dengan kehilangan anaknya itu.

Katanya, dalam masa sama dia turut memeriksa bilik dan semua barangan anaknya tidak hilang malah ada beberapa pakaian yang siap dibasuh.

“Apa dibawa hanyalah beg sandang yang biasanya diisi dengan telefon bimbit serta alat soleknya.

“Cuma yang saya bimbang, ada beberapa rakan baik Along kata dalam beberapa hari ini, seperti ada orang mengekorinya sehingga ke rumah. Buat masa ini saya tak syak sesiapa malah polis masih kategorikan kes sebagai orang hilang dan usaha untuk mencarinya masih dilakukan,” katanya.

POLIS BUAT SIASATAN

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Abdul Wahib Musa berkata, pihaknya kini giat mencari mangsa berdasarkan laporan yang dibuat oleh keluarganya.

INFO

– Sesiapa yang mempunyai maklumat boleh hubungi balai polis berhampiran atau hubungi IPD Batu Pahat, 07-4343999

Sumber: Sinar Harian

Loading...

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Remaja Sempat PELUK Islam Sebelum Maut Kemalangan. Semoga Masuk Syurga. Aamin.

TERKINI Arab Saudi Bom Istana Presiden Yaman. Puncanya Amat MENGEJUTKAN