in

Najib Dedah KISAH Di Sebalik Jam Paling Mahal Yang Dirampas. TAK SANGKA

Jam Yang Kecik Macam Tu Harga Berjuta Ringgit ? Astaghfirullahalazim.

Najib Dedah KISAH Di Sebalik Jam Paling Mahal Yang Dirampas. TAK SANGKA | Antara barang dirampas yang paling dapat perhatian ramai adalah seutas jam tangan yang berharga RM3.4 juta ringgit. Dan Najib dedah kisah di sebalik jam tangan itu. Tak sangka.

JAM TANGAN TU ADALAH HADIAH DARI PUTERA ARAB

Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak berkata polis tidak sepatutnya meninggalkan sesetengah fakta berhubung rampasan barangan kemas dan jam tangan dari premis yang dikaitkan dengan dirinya.

“Sebagai contoh, polis pada sidang akhbar berkata bahawa jam tangan paling mahal ialah Rolex Daytona yang menurut anggaran mereka bernilai RM3.4 juta,” katanya.

Najib berkata, jam itu adalah hadiah baru-baru ini bersama beberapa barangan berharga lain yang diberikan oleh seorang menteri dalam negeri, yang juga seorang putera dari sebuah negara di Asia Barat, yang melawat Malaysia pada Mac tahun ini.

“Polis juga sepatutnya menyatakan bahawa barangan bersama dengan beberapa yang lain berada dalam kotak dengan lambang diraja negara asing itu.

“Fakta ini tidak sepatutnya ditinggalkan,” katanya dalam kenyataan media hari ini. (Sumber: Malaysiakini)

AMAR SINGH – APA LAGI NAJIB NAK?

Senarai penuh wang tunai dan barang rampasan dari premis dikaitkan dengan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak telah diberikan kepada penghuni tempat masing-masing, kata polis.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh menafikan dakwaan Najib bahawa pihaknya tidak mendapat senarai lengkap barang rampasan daripada pihak berkuasa.

Najib juga mendakwa tidak dibekalkan dengan gambar barang-barang rampasan.

“Senarai dah bagi pada tuan rumah. Semua tempat yang kita geledah ada bagi senarai penuh.

“(Ia) diberi pada orang yang ada di rumah itu. (Senarai) telah diberi semua pada mereka. Apa lagi dia nak?

“Diberi pada semua yang ada penghuni. Kalau ada pekerja kita bagi pada pekerja,” katanya kepada Malaysiakini.

Polis semalam mendedahkan nilai pasaran barang rampasan di hartanah dikaitkan dengan Najib, termasuk beribu-ribu barang kemas, berjumlah antara RM900 juta hingga RM1.1 bilion.

Bagaimanapun dalam wawancara eksklusif dengan Malaysiakini di ibu pejabat portal ini di Petaling Jaya semalam, Najib berkata nilainya “subjektif dan tidak realistik”.

Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun mempertahankan anggaran nilai yang diumumkan mereka semalam atas alasan ia dibuat dengan bantuan pakar. (Sumber: Malaysiakini)

Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Selepas Lama Berdiam Diri. Khir Toyo Tampil Beri Kenyataan Tentang Rahsia UMNO

SPRM Beku Akaun UMNO. Ini Jawapan Muhyiddin Kepada Zahid Buat Ramai SETUJU