in

Lantang Di PBB. Amaran KERAS Korea Utara Ni Buat Jepun Terus MENGGIGIL

Akhir Zaman. Semoga Kita Semua Dipelihara Oleh Allah.

Lantang Di PBB. Amaran KERAS Korea Utara Ni Buat Jepun Terus MENGGIGIL | Khalifah Mail Online – Dalam krisis Amerika dan Korea Utara, Jepun antara watak paling lantang mengutuk Korea Utara di PBB. Dah tak tahan, ini amaran keras Korea Utara terhadap jirannya ini buat Jepun terus menggigil.

SERANG JEPUN DENGAN NUKLEAR

Pyongyang mengugut untuk menggunakan senjata nuklearnya keatas Jepun selepas negara tersebut cuba meyakinkan dunia supaya memaksa Korea Utara menghentikan program nuklearnya.

Menurut laporan International Business Times, Korea Utara membuat ugutan tersebut melalui artikel yang disiarkan Agensi Berita Korea (KCNA).

“Tokyo, mangsa pertama senjata nuklear mungkin akan menghadapi kemusnahan (melalui senjata nuklear) sekali lagi,” kata kenyataan tersebut.

JEPUN LANTANG DI PBB

September lepas, Perdana Menteri Jepun, Shinzo Abe yang hadir ke mesyuarat agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York, Amerika Syarikat.

Dalam mesyuarat tersebut, Shinzo menggesa tekanan diberikan kepada Korea Utara dan bukannya diajak berdialog.

Ketika ini, PBB telah mengenakan beberapa sekatan terhadap Korea Utara sebagai tekanan untuk negara tersebut menghentikan program nuklearnya.

JEPUN AKAN MUSNAH DALAM MASA SESAAT

Dalam kenyataan KCNA lagi, Shinzo dituduh ‘mempunyai sasaran tidak elok dalam politik negaranya’ dengan menaikkan kos pertahanan negara Jepun dan mengadakan pilihan raya mengejut.

“Tiada siapa tahu bila situasi kecam-mengecam ini akan menjadi perang nuklear, jika ia terjadi, Jepun akan terbakar dalam masa sesaat,” kata kenyataan KCNA lagi.

Sumber: Sinar Harian

Loading...

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Misteri “BAU BUSUK” Di Sebuah Kondo Milik Warga Korea Terjawab Apabila Jiran Temui “SESUATU”

SUBHANALLAH. 3 Tahun Di England, Akhirnya Wanita Ini PELUK Islam. Puncanya Amat MENGEJUTKAN