in

BERANI Pancing Di Sungai Amazon. Apa Yang Diperolehinya Buat Ramai TERKEDU Tak Caya

Tak Sangka Boleh Dapat Ikan Sebesar Tu. Rezeki. Alhamdulillah.

BERANI Pancing Di Sungai Amazon. Apa Yang Diperolehinya Buat Ramai TERKEDU Tak Caya | Khalifah Mail Online – Banyak lagi haiwan misteri di Sungai Amazon yang masih dicari-cari oleh saintis. Ada sebuah cerita yang viral, seorang lelaki pergi memancing di Sungai Amazon yang terkenal dengan pirana tu. Apa yang berjaya dipancingnya amat mengejutkan. Rezeki agaknya. Alhamdulillah.

IDAM UNTUK PANCING IKAN GERGASI

Sungai Amazon adalah sungai paling besar di bumi ini dan terkenal kerana banyak makhluk-makluk bersaiz gergasi hidup di dalamnya. Contohnya seperti anaconda, belut elektrik, ikan piranha dan banyak lagi.

Binatang sungai seperti piranha, anaconda, dan belut elektrik mungkin sudah biasa dijumpai di Sungai Amazon, namun masih banyak lagi hidupan besar lain yang menghuni di sungai ini. Oleh sebab itu, Steve Townson dan kawannya membuat keputusan untuk memancing bagi mendapatkan ikan bersaiz gergasi di Sungai Amazon.

REZEKI DAPAT IKAN ARAPAIMA YANG SANGAT MAHAL

Usaha mereka pun membuahkan hasil apabila mereka berjaya memperolehi ikan bersaiz besar. Ikan itu dari spesies Arapaima yang boleh membesar sehingga 2 meter panjang dan berat sehingga 200kg.

Menurut saintis, Arapaima dikatakan adalah berasal daripada keturunan ikan purba yang pernah hidup 250 juta tahun lalu.

Arapaima adalah di bawah kategori haiwan karnivor kerana makanannya ialah ikan yang lebih kecil darinya. Ikan ini dikatakan hanya hidup di Sungai Amazon dan tasik berhampirannya.

Sumber: Laicikang

Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Saintis NASA Temui Planet NERAKA. Apa Yg Ditemui Di Permukaannya Lebih MENGEJUTKAN

VIRAL Lelaki Kaya CUCI Masjid. Ini KOMEN Norman Owner SEBENAR Kereta Ferrari Yang WOW