in

Lepas 2 Jam Dikebumi TERPAKSA Digali Semula. Badan Jenazah HITAM Seperti TERBAKAR. Rupanya “INI” Perbuatan Terhadap Ibunya…

Sesungguhnya Syurga Itu Datang Dengan Redha Ibu InsyaAllah.

Lepas 2 Jam Dikebumi TERPAKSA Digali Semula. Badan Jenazah HITAM Seperti TERBAKAR. Rupanya “INI” Perbuatan Terhadap Ibunya… | Khalifah Mail Online – Seorang anak tidak akan dapat membalas jasa kedua ibu bapanya walau dihimpun segunung emas. Jadi, apa yang dapat kita lakukan sebagai seorang anak untuk mendapat redha daripada ibu bapa ialah dengan mentaati dan membahagiakan mereka dari apa segi sekalipun.

Jika ibu bapa redah, maka redah Allah ada bersama kita. Kisah anak derhaka yang azab nya tidak ditangguh sehingga akhirat, lalu Allah menunjukkan azab nya di dunia ini mengingatkan memberi peringatan kepada kita supaya sentiasa berbakti kepada ibu dan bapa.

TERPENGARUH DENGAN ISTERI CANTIK

Seorang lelaki telah bernikah dengan wanita yang sangat cantik, tetapi hatinya tidaklah secantik raut wajahnya. Lelaki itu bernama Karta (bukan nama sebenar). Selepas bernikah, Karta mula terpengaruh dengan apa yang dikatakan isterinya.

Selepas bernikah, Karta membawa ibunya tinggal bersama. Umum nya, Karta memang anak yang baik dan taat kepada ibunya, tetapi isteri Karta selalu mempengaruhinya.

Suatu hari, Karta balik dari kerja, isteri Karta mengadu bahawa ibunya tidak membantu membuat kerja-kerja di rumah, tambah isterinya lagi, ibu Karta hanya duduk berehat saja dan kadang kala pergi bertandang ke rumah jiran mereka.

Karta yang terlalu sayang kan isteri percaya dengan kata-kata isterinya dan terus pergi mencari ibunya. Karta bercakap dengan ibunya dalam nada suara yang tinggi kerana tidak membantu isterinya di rumah.

Ibu Karta terkejut dan memberitahu, sebenarnya, ibu Karta lah yang mengemas dan menguruskan rumah mereka. Malah, ibu juga yang mencuci pakaian dan memasak. Ibu Karta mengaku memang dia pergi ke rumah jiran Karta, katanya untuk berhenti berehat seketika, sambil-sambil bertegur sapa dengan jiran Karta.

Kata ibu, “Jika ibu berehat sebentar di rumah kamu, isteri kamu akan memarahi ibu”, sedih kedengaran suara ibu Karta.

Walaupun sudah diberitahu oleh Ibu nya, Karta masih percaya dengan kata-kata isterinya. Sehingga lah hubungan mertua dan menantu perempuan tadi makin renggang.

HALAU IBU KELUAR DARI RUMAH

Isteri Karta berkata “I dah tak tahan hidup bawah satu bumbung dengan mak U”, terkejut Karta mendengarnya. Lalu isteri tadi meminta Karta memilih antara isteri atau ibunya.

Karta keliru kerana dia tidak sanggup untuk menyuruh ibunya keluar, tetapi pada masa yang sama Karta takut kehilangan isteri nya. Kerana pengaruh isteri, dan terlalu saying kan isterinya, Karta masuk ke bilik ibu nya dan meminta ibunya balik ke kampung.

IBU HARAMKAN TITIS SUSU UNTUK ANAK NYA

Ibu Karta terasa sangat sedih dengan kelakuan anak lelakinya. Lalu ibu pun berdoa pada Allah bahawa hatinya sangat sakit dengan kelakuan anak dan menantunya itu. Padahal, anak itu yang dikandungnya, disusui, dan dibesarkan dengan kasih sayang.

Ibu tadi tidak redha dengan kelakuan anaknya itu dan dia mengharamkan semua air susu yang diminum anaknya sejak kecil. Doa ibu yang telah diderhakai ini sangatlah makbul.

Keesokan hari, Karta mula berasa ada sesuatu yang tidak kena dengan tubuh badannya. Kulitnya terasa gatal dan semakin lama menjadi melepuh. Kemudian, keluar nanah dengan bau yang sangat memualkan. Jiran yang datang menziarahi tidak berani untuk mendekati Karta.

Semua usaha telah dilakukan untuk menyembuhkan penyakit Karta itu. Karta tiba-tiba tersedar bahwa apa yang dialaminya pada ketika ini mungkin akibat dari kelakuan buruk pada ibu. Dia pun meminta untuk berjumpa dengan ibunya kerana dia ingin meminta maaf pada.

IBU TIDAK DAPAT MAAFKAN

Namun, kerana rasa sakit hati yang begitu besar membuat ibu tidak mahu menjenguk anaknya yang sedang sakit itu. Tidak berapa lama kemudian, Karta pun meninggal dunia dan tidak ada sesiapa mahu memandikannya kerana bau busuk hingga akhirnya dicari pengurus jenazah untuk menguruskan jenazahnya.

Pada waktu yang sama, ada seorang lagi jenazah yang juga akan disemadi di tanah perkuburan itu, dua liang lahad telah disediakan. Setelah Karta disemadikan, ternyata liang lahad yang diduduki itu adalah milik jenazah lain lagi, lalu lepas 2 jam dikebumikan, kubur Karta pun terpaksa digali semula.

Setelah melihat mayat Karta, semua yang berada di tanah perkuburan itu terkejut.

Baru sahaja dikebumikan tidak begitu lama, mayat Karta sudah berubah warna dan bentuk seperti hangus seperti terbakar. Ini lah satu kejadian yang Allah tunjukkan kisah anak derhaka yang mendapat azab terus di dunia lagi. Semoga kisah ini menjadi iktibar.

Sumber : KumpulanMisteri

Loading...

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Viral Saintis Jepun PELUK ISLAM. Puncanya Buat Ramai TAK SANGKA

SUBHANALLAH. Kehebatan IMAN Seekor Semut Ketika Zaman Nabi Sulaiman. Ramai TERDUDUK Kagum.