in

Viral Cikgu Wanita BERLUMPUR Ke Sekolah. Ini Komen Balas Beliau Buat Ramai RESPEK

Pengorbanan Cikgu Demi Memberi Ilmu Kepada Anak Murid. Allahuakbar.

Viral Cikgu Wanita BERLUMPUR Ke Sekolah. Ini Komen Balas Beliau Buat Ramai RESPEK | Khalifah Mail Online – Baru ni viral gambar-gambar seorang guru wanita yang menunggang motosikal yang penuh lumpur yang dalam perjalanan menuju ke sekolah di pedalamn. Ini komen balas beliau yang buat ramai respek. Subhanallah. Jom baca dan kongsikan.

SIAPA CIKGU HENVY YANG VIRAL NI ?

Ekoran jadi viral di laman sosial, dia telah dilabel sebagai pahlawan yang tak terdendang. Dan jolokan ini memang sesuai sangat bagi pengorbanan seorang guru. Perjuangan seorang guru demi memberikan ilmu kepada murid-muridnya memang susah dibalas dengan apapun.

Kegigihannya dalam mengajarkan ilmu kepada anak-anak di sekolah pedalaman sangat luar biasa. Mereka sanggup meredah apa sahaja termasuk jika perlu berlumpur untuk ke sekolah. Hal itulah yang dialami oleh seorang guru cantik yang berasal dari Palembang ini, Hevny Yanita Sarifudin.

CIKGU DI SEKOLAH PEDALAMAN TERPAKSA BERKORBAN

Ketika masyarakat di bandar-bandar besar menjalani hidup yang aman sentosa dengan segala macam kemudahan yang terbaik, guru-guru di pedalaman terpaksa berjuang dengan “kesusahan”. Pemandangannya memang cukup berbeza dapat dilihat pada masyarakat yang berada di daerah pedalaman. Hal tersebut yang cuba disampaikan oleh Cikgu Hevny melalui catatannya di FB.

Menggunakana laman sosial media Facebook (FB), Hevny cuba untuk mencurahkan isi hatinya. Dan curahan hati Hevny tersebut jadi viral di media sosial khususnya FB yang memang memiliki banyak pengguna.

Dalam sebuah posting di FB pada tanggal 28 Ogos lalu, Hevny yang merupakan guru berasal dari Palembang ini menunjukkan bagaimana perjuangannya menuju ke sekolah tempat dia mengajar. Perjalanan sulit dan berat harus dia rasakan setiap hari demi memenuhi tugas dan kewajipannya sebagai seorang guru.

Dia juga memberitahu keinginannya agar kerajaan lebih menumpukan kepada  masyarakat di daerah luar bandar yang kini banyak disisihkan. “Tolong ih pemerintah perhatikan kami yang tinggal di daerah pelosok ni. Setidaknya perbaiki jalan mekakau ni,” tulis Hevny Yanita Sarifudin.

GAMBAR-GAMBAR CIKGU BERLUMPUR VIRAL

Dengan hati lapang dan sabar, Hevny yang sudah berdandan bersih, rapi dan wangi dengan berbesar hati dia terpaksa merelakan pakaiannya yang bersih menjadi kotor karana lumpur. Demi mendidik anak bangsa, ia ikhlas melalukannya setiap hari.

“Tapi ini demi mendidik anak bangsa, kami ikhlas walau setiap hari terbalik terus…. hahahaha,” lanjutnya.

Yap, itulah sosok Hevny yang mencuba untuk jadi kuat dan walau demikian, masih tertawa meskipun tubuhnya telah dipenuhi dengan lumpur tiap kali bertugas mengajar.

Pelbagai gambar-gambar Hevny, si guru cantik asal Palembang dengan pakaian dan motor yang telah kotor terkena lumpur pun banyak di share di FB. Tak sedikit yang merasa simpati pada pengabdian Hevny. Di FB berbagai pujian pun mengalir untuknya.

“Pengadian total. Allah SWT yang membalas niat tulus ikhlas. Aminn,” ujar seorang pengguna FB (Facebook).

Sumber: Indowarta

Loading...

Comments

2 Pings & Trackbacks

  1. Pingback:

  2. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Wartawan Dedah CARA HALUS Israel Bantu Myammar Bunuh Rohingya Yang Buat Ramai GERAM

Viral Saintis Temui Kaum PRIMITIF Hidup 40KM Bawah Tanah. Ini Jawapan NASA Buat Ramai TERGAMAM