in

Duit Tak Cukup. Selalu Gaduh Ngan Husband. Tapi Selepas Amal Solat Dhuha, “SESUATU” Terjadi…

Subhanallah Berkat Amalan Solat Dhuha

Duit Tak Cukup. Selalu Gaduh Ngan Husband. Tapi Selepas Amal Solat Dhuha, “SESUATU” Terjadi… | Thanks admin sebab approve. Nama saya Aida. Saya kerja kerajaan di Putrajaya. Dah kahwin dan anak dua. Apa yang saya cerita ni saya yakin ramai yang mengalaminya juga. Kerja kerajaan ni okay je, gaji RM1800 sebulan tu cukup siap boleh bercuti sana sini lagi. Tapi itu waktu saya masih single la.

Bila saya dah mula berkahwin, masih okay lagi. Husband kerja swasta, gaji tak tinggi tapi okay la RM2000+. Bila anak satu, kehidupan masih okay dan tak perlu catu belanja rumah. Tapi bila anak dah dua ni, kami berdua mula bercatu serba serbi kehidupan, hujung bulan memang makan nasi dengan telur kicap je. Kami pun baru sahaja beli umah apartment. Ditambah lagi kos sara hidup di KL Putrajaya ni pun bukan murah.

Saya dan suami pening bila fikir tentang duit ni. Kami mula kerap bergaduh. Hal kecil pun leh gaduh. Masing-masing stress. Saya kena lakukan sesuatu untuk selamatkan rumah tangga kami. Saya mula rancang nak buat part time. Tapi part time apa yang boleh saya boleh. Yang saya nampak bisnis online je. Tapi kat mana nak mula. Saya zero dalam hal-hal internet ni.

Kat Facebook saya ada follow sorang wanita ni (FB Kapten Jemah) sejak viral kisah dia pernah nak bunuh diri tu tapi kini seorang ahli perniagaan yang berjaya. Hari ke hari saya nampak posting-posting FB dia saya jadi lebih motivasi. Dia jual kasut Clarks. Beribu-ribu pasang dia dapat jual sebulan. Saya memang minat tapi tak mampu nak beli. Satu hari lepas solat Dhuha, tiba-tiba saya terfikir “sesuatu” why not saya jadi ejen jual kasut Clarks dia. Mungkin ini hint dari Allah.

Kebetulan agaknya, Kapten Jemah tu ada post di FB ingin mencari 1000 ejen. Saya mula kontek dia untuk cuba nasib dan akhirnya jadi ejen jual kasut Clarks. Atas dasar motivasi nak dapat duit lebih untuk suami dan anak-anak, saya saja-saja try promote kat rakan ofis. Tak sangka ramai yang berminat dan beli. Bulan pertama je saya berjaya jual dekat 20 pasangan kasut Clarks. Dapat la extra dekat RM1000 untung bersih.

Bulan kedua saya jadi lebih bersemangat. Saya mula tanya-tanya jiran dan keluarga dan group-group whatsapp. Dan ada juga member-member ofis rekemen kat kawan-kawan mereka yang lain. Saya berjaya jual 30 pasang kasut Clarks. Alhamdulillah. Husband pun mula bantu promote kasut Clarks tu kat kawan-kawan dia.

Saya mula belajar menjual secara online perlahan-lahan. Dan memang sangat berbaloi. Kini alhamdulillah atas kerja keras yang saya buat dan bantuan dari Team Kapten Jemah dari HQ, dah dekat 3 bulan saya maintain untung bersih dekat RM3000 sebulan. Alhamdulillah. Mungkin berkat solat dhuha dan amalan istighfar yang saya baca hari-hari kot subhanallah.

Baru-baru ni bos Kapten Jemah bagitau masih ada lagi kekosongan untuk jadi ejen Clarks. Dia kata kalau dah cukup 1000 dia akan terus tutup. Jadi saya cadang sesiapa yang berminat boleh la kontek staf Kapten Jemah seperti nombor di bawah ni. Mana tau rezeki anda kan. Saya hanya berkongsi pengalaman saya. Nak bantu kawan-kawan lain yang nasib seperti saya dulu-dulu kesempitan hidup di bandar metropolitan ni huhu. – Aida . Nak jadi ejen jual kasut Clarks boleh whatsapp cepat-cepat Hayati 019 – 628 2463 .





Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Ya Allah. Ayah MAUT Ketika Cuba Selamatkan Anaknya Yang Ditarik Ombak Ke Tengah Laut

Terlanjur Mengandung Beli Pil Gugur RM600. Apa Yang Berlaku Kat Bayi Tu Buat Ramai MARAH