in

Amerika, “Kami Boleh MUSNAHKAN Korea Utara Dalam Tempoh Kurang 30 Minit”

Rupanya Amerika Ada Menyimpan Senjata Berganda Kuat Dari Bom Atom.

Amerika, “Kami Boleh MUSNAHKAN Korea Utara Dalam Tempoh Kurang 30 Minit” | Khalifah Mail Online – Kemelut perang saraf antara Korea Utara dan Amerika kian reda sedikit selepas Amerika memberi amaran baru yang mengatakan mereka boleh musnahkan negara Korea Utara dalam tempoh 30 minit. Senjata apa yang begitu laju dan kuat itu ? Jom baca…

SENJATA “RAHSIA” AMERIKA

Peluru berpandu nuklear gergasi Amerika Syarikat (AS), Minuteman III, yang disimpan di bawah tanah Montana, dilaporkan sudah bersedia untuk digunakan di bawah perintah Presiden Donald Trump.

Senjata yang 20 kali lebih kuat daripada bom atom yang jatuh di Hiroshima ini dikatakan boleh mencapai mana-mana sasaran di planet ini hanya dalam setengah jam.

Senjata pemusnah besar-besaran ini bersedia untuk dikerahkan pada bila-bila masa sepanjang hari, selepas Presiden Donald Trump mengumumkan respons “api dan kemarahan” tentera Washington terhadap rejim Kim Jong-un di Pyongyang sudah “dikunci dan diisi”.

“Saya fikir ini adalah masa yang sangat berbahaya, mungkin ancaman paling berbahaya yang telah kita hadapi sejak krisis peluru berpandu Cuba,” kata bekas Menteri Pertahanan Leon Panetta.

Kedua-dua negara pemilik nuklear ini telah bertukar ancaman dalam beberapa minggu kebelakangan ini. Keadaan ini menjadikan masyarakat antarabangsa cemas, kerana mereka boleh turut terjejas jika Amerika Syarikat dan Korea Utara terlibat dalam perang nuklear.

MENANTI “ARAHAN” DONALD TRUMP SAHAJA

Program “60 Minutes” Channel Nine menunjukkan kemudahan nuklear di Montana, yang merupakan sebahagian dari gudang besar senjata AS yang berfungsi sebagai penghalang.

Ketua Sarjan Jennifer Hubner mengatakan bahawa jika panggilan Rumah Putih datang, beliau dan rakan-rakannya bersedia untuk melaksanakan arahan itu.

“Tiada seorang pun daripada kami datang bekerja dengan harapan hari ini tiba harinya. Tapi kami berharap musuh kita berfikir dua kali sebelum mereka memutuskan untuk menggunakan senjata pemusnah besar-besaran terhadap kami atau sekutu kami,” kata Hubner, seperti dipetik dari news.com.au, Isnin (21/8/2017).

Sekutunya termasuk Australia, dengan Hubner mengatakan: “Kami jaga belakang kamu”.

Wartawan Liz Hayes telah diberikan akses ke bilik kawalan 20 meter di bawah tanah, di mana pelancaran senjata mematikan di dunia akan berlaku.

Terdapat dua peluru berpandu di dalam bilik konkrit kecil dan keluli yang digantung oleh penyerap kejutan yang direka untuk menahan letupan nuklear.

“Dan ia selalu beroperasi, dengan ‘peluru berpandu’ berputar pada peralihan 24-jam,” kata Hayes menjelaskan keadaan di gudang Montana.

BAJET SENJATA NUKLEAR YANG SANGAT BESAR

AS akan menggunakan anggaran USD340 bilion untuk senjata nuklear dalam dekad berikutnya untuk mengekalkan “penghalang” global dalam melawan musuh-musuh Washington seperti Korea Utara.

“Tiada musuh boleh terlepas dari peluru berpandu kami. Tiada. Kami mempunyai keupayaan untuk menahan musuh di planet ini,” kata seorang komander tentera AS, Ronald Allen.

Diktator muda Korea Utara Kim Jong-un telah meningkatkan ancamannya untuk menyerang Amerika Syarikat. Panetta memberi amaran kepada Australia bahawa negara itu juga dalam ancaman.

Menurutnya, Kerajaan Australia juga harus mempertimbangkan untuk membina senjata nuklearnya sendiri.

“Anda perlu melindungi negara anda,” katanya.

“Mungkin ada masa di mana (Kim Jong-un) mungkin juga perlu menghadapinya, mungkin pada pengakhiran rejimnya, apabila dia memutuskan bahawa menekan butang (akan bermakna) sejarah akan mengingatnya,” kata Panetta merujuk kepada butang arahan nuklear.

Sumber: Laicikang

Loading...

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Nak Masak Kat Rumah Mertua Tapi Tak Jumpa “SESUATU” Yang Dicari. Aku TERKEJUT Bila Tau Rupa2nya…

Isu Nikah Hafiz Dan Joy. Selepas Lama Berdiam Diri, Akhirnya Pengarah JAIS Komen Yang Buat Ramai SETUJU