in

Isi Kandungan Surat Presiden Palestin Kepada Kim Jong Un Buat Israel TAK SENANG DUDUK

Berbeza Dengan Hamas, Presiden Palestin Sangat Rapat Dengan Israel Tetapi….

Isi Kandungan Surat Presiden Palestin Kepada Kim Jong Un Buat Israel TAK SENANG DUDUK | Khalifah Mail Online – Semua sedia maklum, berbeza dengan Hamas di Gaza, Presiden Palestin Tebing Barat, Mahmoud Abbas sangat rapat dengan Israel atas sebab-sebab tertentu. Terkini Israel dapat tahu tentang surat Presiden Palestin hantar kepada Presiden Korea Utara yang buat Israel terus tak senang duduk.

ISRAEL TAK SENANG DUDUK

Israel melemparkan sindiran kepada Presiden Palestin Mahmoud Abbas. Sindiran ini datang selepas Abbas menghantar surat kepada Kim Jong-un untuk menyampaikan tahniah atas perayaan kemerdekaan Korea Utara dan mengucapkan terima kasih atas sokongan rejim Korea Utara terhadap Palestin.

Menteri Pendidikan Israel Naftali Bennett menyatakan Palestin sentiasa menjalinkan hubungan yang sangat baik dengan diktaktor dunia. Beliau kemudian meminta dunia antarabangsa untuk memikirkan kembali sokongan yang diberikan terhadap Palestin.

“Pertama Hitler, selepas itu Saddam Hussein, sekarang Kim Jong-un. Jika anda ingin mengambil pendirian moral, periksa siapa yang disokong oleh orang Palestin dan lakukan perkara yang sebaliknya,” kata Bennet, seperti dipetik dari IBTimes pada Rabu (16/8).

ISI SURAT PALESTIN KEPADA KOREA UTARA

Dalam suratnya, Abbas mendoakan Jong-un dan Korea Utara kesihatan dan kebahagiaan. Dalam surat itu juga Abbas mengucapkan terima kasih atas sokongan rejim Korea Utara terhadap Palestin.

“Orang-orang Korea menawarkan pengorbanan yang paling berharga untuk kebebasan dan martabat mereka,” kata Abbas kepada Kim. “Kami kirim doa untuk kestabilan dan kemakmuran rakyat Korea Utara.”

Pemimpin Palestin itu juga mengucapkan terima kasih kepada Korea Utara atas “solidaritinya yang teguh dalam mendukung hak-hak (orang-orang Palestin) dan perjuangannya untuk mengakhiri pendudukan dan menubuhkan negara merdeka dengan Jerusalem Timur sebagai ibu negaranya.”

Abbas juga mengucapkan kepada Kim “kesihatan dan kebahagiaan” dan berharap supaya “hubungan bersejarah antara Palestin dan Korea Utara untuk terus berkembang,” kata Abbas dalam surat itu.

Selain kepada Jong-un, Abbas juga dilaporkan menulis surat berasingan kepada Presiden Korea Selatan Moon Jae-in pada hari perayaan tersebut.

Pemimpin Palestin berharap kemakmuran Korea Selatan dan berkata beliau berharap negara itu akan membina hubungan dengan rakyat Palestin.

Sumber: Laicikang

Loading...

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Saintis Temui “SESUATU” 2KM Di Bawah Lapisan Ais Kutub Selatan Yang MENGEJUTKAN Ramai

Seorang Lelaki TAK KOREK Telinga 79 Tahun. Apa Yang Doktor Temui Amat MENGEJUTKAN