in

Ada “SESUATU” Di Sebalik Ukiran 4 Kepala Bekas Presiden USA Ni Yang Bakal Buat Ramai WOW

Empat Wajah Bekas Presiden USA Ini Terletak Di Gunung Rushmore

Ada “SESUATU” Di Sebalik Ukiran 4 Kepala Bekas Presiden USA Ni Yang Bakal Buat Ramai WOW | Khalifah Mail Online – Gunung Rushmore atau juga dikenali sebagai Memorial Kebangsaan Gunung Rushmore merupakan sebuah gunung yang sangat popular yang terletak di Keystone, Dakota Selatan, Amerika Syarikat. Nak tau kenapa ia sangat popular ?

Di situ terdapat ukiran 4 kepala patung di bahagian permukaan batu granit pada gunung itu. Diukir oleh Gutzon Borglum, seseorang yang berketurunan Denmark-Amerika bersama dengan anak lelakinya, Lincoln Borglum, ukiran sepanjang 60 kaki (18 meter) itu memaparkan kepala empat orang bekas Presiden Amerika Syarikat iaitu George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt dan Abraham Lincoln (dari kiri ke kanan). Seluruh memorial itu meliputi kawasan seluas 1,278.45 ekar (5.17 km2) dan ia berada pada ketinggian 5,725 kaki (1,745 m) dari aras laut.

Al kisah, ada seorang lelaki nak sangat ingin tahu apa yang ada di sebalik ukiran empat patung dan terkejut bila ternampak gambar seperti di bawah ini:

Sebelum korang tergelak ketawa atau bertanya betul ke tidak, elok lah sekiranya korang tau dulu apa itu “photoshop”. Artikel ni saja kami Khalifah Mail Online buat sebagai hiburan je, memang tak wujud pun “sesuatu” di belakang ukiran 4 kepala patung tu. Jangan ambil serius ok. =)

Sumber: Fantasia Travel

Loading...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Apa Hukum Ambil Wuduk Guna Air LAUT MATI ? Ini Jawapan Ustaz Azhar Idrus Yg Amat MENGEJUTKAN

Isteri Cantik Kaya & Layan Dia Mcm RAJA. Tp Suami Nak Kahwin Lain. Puncanya Sangat MENGEJUTKAN !!!