in

SUBHANALLAH. Ingat Lagi Gambar VIRAL Orang “Gila” Solat Ni ? Ini Identiti SEBENAR Yang Buat Ramai TERKEJUT

Apa-Apapun, SOLAT Itu Wajib Dilakukan Bagi Yang Mempunyai Akal Yang Waras.

SUBHANALLAH. Ingat Lagi Gambar VIRAL Orang “Gila” Solat Ni ? Ini Identiti SEBENAR Yang Buat Ramai TERKEJUT | Khalifah Mail Online – Beberapa bulan yang lalu telah viral beberapa keping gambar orang “gila” solat di tepi masjid yang telah mendapat puluhan ribu likes dan perkongsian dari seluruh dunia. Wartawan akhirnya dapat jumpanya dan terkejut bila tahu identiti sebenarnya. Subhanallah.

VIRAL DI FACEBOOK

Heboh beberapa keping gambar seorang lelaki dengan pakaian lusuh dan tanpa alas kaki sedang Salat Jumaat di luar pagar Masjid.

Gambar-gambar yang diupload tersebut menjadi viral setelah dikongsikan lebih dari 4 ribu orang di Facebook dan terus jadi bahan perdebatan netizen.

Banyak yang memberi komen orang yang sedang solat tersebut adalah “orang gila” dan tiada yang istimewanya, karana penampilannya yang compang-camping dan solat tidak sesuai tempatnya. Namun banyak juga netizen yang percaya yang dia itu sebenarnya seorang sufi dan mungkin juga seorang wali saat melihat gerakan solatnya yang bagus.

KOMEN NETIZEN TENTANG LELAKI “MISTERI” TERSEBUT

“Takutnya beliau itu sebenarnya seorang wali,” komen seorang lelaki bernama Abdul Hadi.

“Org gila ini bukan solat betul pun, hanya melakukan gerakan solat saja. Dia memang gila dan bukan wali Allah,” sangkal seorang lagi pengguna Facebook yang bernama Ahmad Rafizi.

“Tampak dia macam bukan orang gila. Beliau hanya miskin dan jadi gelandangan, tetapi akal fikirannya masih sangat waras.. buktinya beliau masih boleh solat..

Cuma kemungkinan besar beliau tidak ingin mengganggu orang lain yg solat berjamaah yang dengan kehadirannya mungkin akan bawa fitnah.. Lalu dia pun solat sahaja di luar masjid,” tulis Mariana memberikan pendapatnya.

CARA LELAKI TU SOLAT

Jom kita lihat satu per satu gambar “orang gila” yang solat itu di bawah ini:





Sampai kini tak ada yang tahu orang tersebut memang gelandangan atau pun ‘wali’ seperti yang diperdebatkan netizen. Satu perkara yang WAJIB diambil hikmahnya adalah, jangan lupa menunaikan solat sesuai perintah agama, walau di mana pun kita berada. Biar lah Allah saja yang menilai ibadahmu.

UPDATE DARI SEORANG WARTAWAN

Wartawan yang cuba cari lelaki tersebut akhirnya bertemu dengannya. Lelaki itu tidak menjawab sepatah pun soalan wartawan dan terus melakukan kerjanya mengutip botol-botol minuman dan barang-barang yang boleh dijual semula. Diam dan terus berlalu. Keesokannya wartawan cuba lagi dan sejak hari tu, dia tidak pernah lagi muncul di kawasan itu. Wallahualam.

Sumber : Kamiviral

Comments

2 Pings & Trackbacks

  1. Pingback:

  2. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

Comments

comments

Ibu Meninggal Lepas Peluk Islam. Anak Takut Tiada Keluarga Yang Datang Tapi TERKEJUT Lepas 10 Jam… ALLAHUAKBAR

3 Hari Selepas Dikebumi Kakak Mimpi Arwah Adik Minta Digali Semula. Apa Yang Mereka Temui Amat PELIK