in

Pekerjaannya Buat Ramai GELI. Tapi Bila Dapat RM60 Juta Ramai Pulak Yang NAK TAHU

Sudah Tertulis Rezekinya Macam Tu. Alhamdulillah. Kongsikan.

Pekerjaannya Buat Ramai GELI. Tapi Bila Dapat RM60 Juta Ramai Pulak Yang NAK TAHU | Khalifah Mail Online – Lelaki ni mengganggur lama sebelum tiba-tiba dapat ilham buat satu kerja yang ramai nak muntah. Tapi bila tau je dia berjaya dapatkan RM60 juta, semua berebut nak tau. Jom baca dan kongsikan. Ada video.

MENGANNGUR SAMPAI TERPAKSA MENCURI

Seorang lelaki mampu mengumpul kekayaan sebanyak AS$15 juta (RM64 juta) hanya dengan mengutip bola golf di sekitar Florida.

Lelaki tersebut, Gleen Berger, dahulu terpaksa menganggur selama 14 tahun terpaksa hidup dengan mencuri bola golf namun semuanya berubah apabila dia mendapat idea yang kemudiannya merubah dirinya menjadi jutawan.

Ketika itu saya seorang pengganggur dan saya mencuri bola golf di padang golf berdekatan rumah saya. Kemudian saya menyedari, perkara itu tidak betul untuk mencari wang,” kata Berger.

DAPAT ILHAM SELAM TASIK SEKITAR PADANG GOLF

Berger kemudian memutuskan untuk menyelam ke dasar tasik di sekitar padang golf di Florida dan menjual bola-bola golf tersebut dengan harga murah.

Setakat ini dia aberjaya membawa naik 1.3 hingga 1.7 juta bola golf setahun. Berger menjual bola golf yang dibawa naik olehnya pada harga serendah AS$1 (RM4.2) sebiji.

RISIKO BAHAYA

Bagaimanapun, pekerjaan itu bukanlah semudah yang disangka kerana dia terpaksa berhadapan dengan cabaran dan bahaya di dasar tasik seperti meja, kereta golf, mesin pemoton rumput, ular dan yang paling teruk adalah buaya.

Menurut Berger lagi, sebelum turun ke dasar tasik, dia sentiasa memastikan tasik tersebut selamat namun dia masih lagi terserempak dengan beberapa ekor buaya yang menghuni tasik di padang golf di sekitar Florida.

Pada suatu ketika, saya tiba-tiba terasa tangan saya sudah berada di dalam mulut seekor buaya. Tanpa berlengah, saya melompat keluar dari dalam air,” katanya. – KREDIT SIAKAPKELI.

VIDEO KISAH JUTAWAN BOLA GOLF

Loading...

Ibu Meninggal Lepas Peluk Islam. Anak Takut Tiada Keluarga Yang Datang Tapi TERKEJUT Lepas 10 Jam… ALLAHUAKBAR

TERKEJUT Nampak Syed Mokhtar Makan Di Luar. Bila Tanya Kenapa, Jawapannya MENGEJUTKAN